Умови приймання, переведення та відрахування підопічних

До пансіонату приймаються:
- громадяни, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», а також особи, яким до досягнення зазначеного пенсійного віку залишилося не більш як півтора року;
- особи з інвалідністю у віці більше 18 років, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, соціально-побутового обслуговування, медичної допомоги та комплексу реабілітаційних заходів і яким згідно із висновком лікарської комісії не протипоказане перебування в пансіонаті.

До пансіонату за рахунок бюджетних коштів приймаються:
- особи з інвалідністю I групи;
- особи з інвалідністю з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
- громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких становить менше двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб.

З установленням диференційованої плати влаштовуються до пансіонату та отримують соціальні послуги громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує два прожиткових мінімуми, але не перевищує чотирьох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб.

За умови оплати послуг до пансіонату влаштовуються громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткових мінімуми.

У разі отримання громадянами похилого віку та особами з інвалідністю соціальних послуг із установленням диференційованої плати або за умови оплати послуг, а також у разі отримання соціальних послуг денного догляду, підтриманого проживання (якщо пансіонат не забезпечує харчуванням) пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога виплачується їм у повному розмірі.
За наявності вільних місць до пансіонату можуть прийматися громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, у яких є особи, які повинні забезпечувати їм догляд і допомогу за договором довічного утримання, спадковим договором, за умови оплати послуг.

Приймання до пансіонату проводиться згідно із путівкою, виданою особі, її законному представнику чи органу опіки та піклування (якщо опіку над підопічними здійснює орган опіки та піклування) Департаментом соціального захисту населення відповідно до вимог чинного законодавства України.
На підставі путівки, виданої Департаментом, та пакета документів, який передається до пансіонату, видається наказ директора пансіонату про прийняття підопічного до пансіонату, визначаються індивідуальні потреби та складається індивідуальний план надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів соціальних послуг.
За результатами визначення потреб підопічного складається індивідуальний план надання соціальних послуг. На основі індивідуального плану надання соціальних послуг між підопічним чи його законним представником та представником пансіонату укладається договір про надання соціальних послуг.
Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються пансіонатом у порядку, встановленому чинним законодавством України.

Під час прийняття до пансіонату підопічні проходять санітарно-гігієнічну обробку із зміною одягу та взуття, розміщуються в приймально-карантинному відділенні на 14 днів для подальшого спостереження та в разі відсутності проявів гострих інфекційних хвороб переводяться на цілодобове проживання (перебування) у відповідні кімнати.
Пансіонат під час прийняття підопічного ознайомлює його, його опікуна або піклувальника (під їх підпис) з правами та обов’язками підопічного, умовами проживання, розпорядком дня, умовами переведення до іншого пансіонату, відрахування з пансіонату.

Переведення підопічного до іншого геріатричного пансіонату проводиться за погодженням з Департаментом та згідно з путівкою, виданою Департаментом, відповідно до:
- письмової заяви підопічного, який виявив бажання проживати в іншому пансіонаті (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- письмової заяви опікуна підопічного (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);
- рішення органу опіки та піклування про переведення до пансіонату (для недієздатних осіб у разі відсутності опікуна).
Переведення підопічного до психоневрологічного інтернату з урахуванням стану його здоров’я проводиться відповідно до:
- письмової заяви підопічного (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- письмової заяви опікуна підопічного (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);
- рішення органу опіки та піклування про переведення до інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності опікуна);
- подання пансіонату на підставі висновку лікарської комісії за участю лікаря-психіатра про відсутність медичних показань для проживання/перебування підопічного в інтернаті, наявність у підопічного психічного розладу та його потребу в постійному сторонньому догляді;
- путівки, виданої Департаментом.

Підопічний, який постійно проживає в пансіонаті, може тимчасово вибувати з пансіонату в зв’язку із необхідністю отримання відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю освітніх послуг в межах строків, визначених навчальним планом.
Тимчасове вибуття підопічного, який постійно проживає в пансіонаті, можливе на сукупний строк до шести місяців протягом календарного року, але не більш як два місяці підряд.
Пансіонат вживає заходів до розшуку підопічного у разі його вибуття (зникнення).
У разі тимчасового вибуття підопічного з пансіонату йому видається пам’ятка, що містить адресу та контактні дані пансіонату.
Витрати, пов’язані з поїздкою підопічного до опікуна, піклувальника, родичів або інших осіб, а також переїзд за власним бажанням до іншого пансіонату та на санаторно-курортне лікування пансіонатом не компенсуються.
Підопічні, які тимчасово вибувають з пансіонату, у тому числі на лікування (у разі їх госпіталізації) до закладів охорони здоров’я відповідно до чинного законодавства України, згідно із наказом директора пансіонату знімаються із забезпечення харчуванням, лікарськими засобами, засобами особистої гігієни, м’яким інвентарем тощо з дня вибуття, але залишаються у списках підопічних, і пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога за період відсутності виплачується їм у повному розмірі.
Забезпечення підопічних лікарськими засобами, продуктами харчування, засобами особистої гігієни, м’яким інвентарем тощо під час стаціонарного лікування проводиться відповідно до умов договору між пансіонатом і лікувально-профілактичним закладом.
Якщо умовами договору передбачено обов’язок пансіонату щодо забезпечення підопічних лікарськими засобами, продуктами харчування, засобами особистої гігієни, м’яким інвентарем тощо, підопічні не знімаються із забезпечення в пансіонаті.

Відрахування підопічного з пансіонату проводиться у тижневий строк за погодженням із Департаментом у зв’язку із:
- поданням письмової заяви підопічного (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- поданням письмової заяви опікуна підопічного (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів) чи рішення органу опіки та піклування (якщо опіку над підопічним здійснює пансіонат);
- переведенням до іншого пансіонату, інтернату;
- неповерненням без поважних причин і без погодження з пансіонатом з поїздки до його опікуна або піклувальника, родичів після закінчення шестимісячного строку (після з’ясування причини неповернення);
- невиконанням без поважних причин вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;
- рішенням суду.

Під час відрахування з пансіонату підопічному чи його законному представнику видаються особисті документи, довідка із зазначенням часу перебування в пансіонаті, закріплені за ним одяг, білизна та взуття за сезоном і власний одяг, інші особисті речі та цінності (ощадна книжка або банківська платіжна картка, цінні папери тощо), які зберігалися в пансіонаті.